Circle K och deras kunder samlar in nästan 11 miljoner för att stödja BRIS
martina@cashoo.se
2013 påbörjade Circle K projektet att samla in pengar till BRIS. Sedan dess har företaget och deras kunder fått ihop nästan elva miljoner kronor genom olika kampanjer.
Det var i en omröstningen av Circle K:s (dåvarande Statoil:s) egen personal som valet föll på att stödja BRIS. Idag är Circle K en av BRIS huvudsponsorer.
BRIS tar varje år emot ca 26 000 stödjande samtal från svenska barn (källa). En verksamhet som till stor del är beroende av givare och sponsorer:
”Årets tillskott innebär att Bris kuratorer kan ge stöd till barn och unga varje dag året runt via chatt, mejl, telefon och gruppstöd. Det betyder enormt mycket för barn som lever i utsatthet, säger Magnus Jägerskog, Generalsekreterare Bris.”
Källa: | Länk
Så här beskriver företaget själva sin kampanj:
”Årets kampanj startade den 7 december 2017 och avslutades den 3 januari 2018. För varje tvätt i något av Circle K:s premiumprogram gick 25 kronor till Bris. Nytt för i år var att fikat var med i kampanjen, för varje stor kaffe och bulle med Bris-oblat gick 5 kronor till Bris. Circle K och Bris har dessutom en pantinsamling, Brispanten, på alla stationer i hela Sverige. Där all pant går till Bris verksamhet året om.”
Källa: | Länk
Vidareutveckla kreditkortet
En intressant tanke vore att även koppla Cirkle K:s kreditkort till att stödja BRIS. Ungefär på samma sätt som Supreme Card Woman stödjer Rosa Bandet. Eller som Nallekortet stödjer Barncancerfonden.
Man skulle också kunna tänka sig en bonusprocent på kreditkortet som kortinnehavaren frivilligt kunde donera till BRIS varje månad.
Oavsett applåderar vi Circle K:s fina initiativ och hoppas att pengarna kommer till väl nytta hos BRIS.
Se även:
- www.cashoo.se – Jämför pengar.
- Jämföra kreditkort: Länk
- Circle K kreditkort omdöme: Länk
- Supreme Card Woman omdöme: Länk
- Omdöme Nallekortet: Länk